Product description:
Dynamiczna gra o ucieczce okrętu podwodnego ORP „Orzeł” z Bałtyku na Morze Północne w pierwszych tygodniach II wojny światowej.
Rok 1939. Po wybuchu II wojny światowej ORP „Orzeł” opuścił wyznaczone mu miejsce w Zatoce Gdańskiej. Dowódca, skarżąc się na problemy zdrowotne, skierował okręt do stolicy Estonii, Tallina. Tam 15 września jednostka została internowana przez Estończyków. Polska załoga postanawia jednak uciec, aby przedostać się do Wielkiej Brytanii i kontynuować walkę z Niemcami.
Jako dowódca ORP „Orzeł” masz za zadanie wyprowadzić okręt z pełnego zasadzek Bałtyku na Morze Północne!
Czy zdasz egzamin jako kapitan okrętu podwodnego? Przygotuj się i bądź czujny! Nieoczekiwane zdarzenia mogą cię zaskoczyć.
Twój przeciwnik będzie kierować Kriegsmarine (marynarką wojenną niemieckiej III Rzeszy). Jego zadaniem będzie wytropić i zatopić „Orła”, zanim ten opuści Morze Bałtyckie. Pomoże mu w tym niemieckie lotnictwo obserwujące ruch okrętów na Bałtyku oraz Schnellbooty, szybkie kutry torpedowe.
Czy uda Ci się uniknąć wykrycia i uchronić okręt przed zatopieniem?
ORP „Orzeł” to gra dla dwóch osób. W swojej turze gracz wykonuje rzuty kośćmi. Wyniki pozwalają zaplanować różne działania: ruch, atak, stawianie min i inne. Ruchy grającego polską Marynarką Wojenną są częściowo ukryte przed wzrokiem przeciwnika, co wnosi ogromne emocje do gry. Sprawdź się i Ty jako dowódca okrętu podwodnego!
Liczba graczy: 2
Czas gry: 20 min
Autor: Łukasz M. Pogoda
Opracowanie historyczne: Mariusz Borowiak
Ilustracje: Bartłomiej Kordowski
Zawartość pudełka:
Plansza do gry przestawiająca mapę Morza Bałtyckiego, unikatowa figurka okrętu podwodnego ORP „Orzeł” o długości ok. 54 mm, 8 drewnianych kości, 24 kartonowe żetony, 2 zasłonki dla graczy, broszury z opracowaniem historycznym i instrukcją.
Wszystkie elementy gry są w językach polskim i angielskim.
Pudełko gry ma wymiar 200 × 200 × 55 mm