ksiegarniaipn.plenglishpolish
rozwiń menu
 
Grudniowa Oferta 2024
Title of the book:

Wojenna odyseja Antka Srebrnego 1939-1946. Zeszyt 1-10 i gra planszowa Niepodległa. PAKIET

Details:
Publisher: Instytut Pamięci Narodowej, IPN
Year of publication: 2019
Cover: soft
Number of pages: 480 pages
Dimensions: 205x295 mm
EAN: 978837629864103
ISBN: 978837629864103
Language: polski
Publisher's price: 249.00 PLNitem unavailable

Book description:

Wojenna odyseja Antka Srebrnego " odzwierciedla losy tysięcy Polaków z lat 1939-1944, którzy, mimo przegranej kampanii wrześniowej i represji ze strony dwóch okupantów (III Rzeszy Niemieckiej oraz ZSRS), w każdym zakątku świata gotowi byli stanąć do walki o wolną Polskę.

Opowieść zaczyna się w połowie września 1939 roku w Grodnie. Antek Srebrny bierze udział w przygotowaniach do obrony miasta przed Niemcami. 17 września okazuje się jednak, iż przyjdzie mu walczyć z drugim wrogiem Polski - Rosją sowiecką.

Niepodległa – planszowa gra 100-lecia

Pierwsza wojna światowa zmęczyła zaborców. Pojawia się szansa na odzyskanie niepodległości. Przenieście się do roku 1918, aby dołączyć do grona mężów stanu. Od Was będą zależały istnienie i przyszły kształt Polski.
Tylko współpracując, możecie wskrzesić Ojczyznę i obronić ją przed wrogami. Czy podejmiecie się tej misji?


Niepodległa to edukacyjna gra planszowa Instytutu Pamięci Narodowej na 100-lecie odrodzenia Polski. Gra poprzez zabawę ukazuje wydarzenia, które doprowadziły do odzyskania przez Polskę niepodległości. Mechanika gry ma charakter kooperacyjny i jest oparta na kościach i kartach. Gra ma dwa warianty: podstawowy (30 min) i zaawansowany (90 min) i jest przeznaczona dla 2 do 4 graczy w wieku od 12 lat.

Akcja gry obejmuje wydarzenia z lat 1910–1920, z naciskiem na okres od wybuchu I wojny światowej do odzyskania niepodległości w 1918 r. Plansza przedstawia obszar przyszłej Polski. Gracze podejmują działania właściwe bohaterom czasów walk o niepodległość: starają się szerzyć idee niepodległościowe, zabiegać o narodową zgodę oraz umacniać pozycję Polski na świecie. Jeżeli spełnią określone warunki, Polska odzyska niepodległość w wielkim finale 1918 r.

Jednak mimo odzyskania suwerenności Polska może przestać istnieć, jeśli graczom nie uda się stawić czoła decydującym wyzwaniom – konferencji pokojowej w Paryżu, pracy nad utworzeniem nowej administracji państwowej, a także walce o granice, powstaniom w Wielkopolsce i na Śląsku oraz wojnie polsko-bolszewickiej.

Niepodległa to najokazalsza z dotychczasowych gier Instytutu, prawdziwa planszówkowa megaprodukcja na cześć 100-lecia. Gra zawiera 50 elementów drewnianych (w tym 19 specjalnych kości), 110 pięknie ilustrowanych dużych kart do gry i 24 małe, 88 elementów kartonowych oraz 2 instrukcje i broszurę z opracowaniem historycznym.


Niepodległa to pierwsza kooperacyjna gra IPN – gracze nie rywalizują ze sobą, ale wspólnie walczą przeciwko systemowi gry. Taki zabieg ma pokazać, że tylko dzięki wspólnemu wysiłkowi wszystkich, czasem nawet niechętnych sobie działaczy niepodległościowych Polska odzyskała niepodległość – nie byłoby niepodległej Polski bez współpracy różnych opcji politycznych.

Pełny wariant gry – do rozegrania w około 60–90 minut – ukazuje graczom ponad 80 postaci i wydarzeń historycznych, mających ścisły związek z odzyskaniem niepodległości przez Polskę. Wariant prostszy, którego rozegranie zajmuje nie więcej niż 20–30 minut, przeznaczony jest dla edukacji.