Book description:
Autor jako cel pracy stawia ukazanie nauczania religii w szkołach i punktach katechetycznych na wskazanym terytorium. Przedstawia trudne warunki pracy oraz metody, jakimi postugiwaty się władze komunistyczne, chcąc wyeliminować nauczanie religii. Stawia przy tym konkretne pytania: jakie normy prawne regulowały nauczanie religii w szkołach, jak władze partyjno-rządowe realizowały plan rugowania religii ze szkół, jakie działania były podejmowane przez władze kościelne ówczesnej administracji gorzowskiej, z jakich podręczników i pomocy naukowych mogli korzystać katecheci i nauczyciele religii...
Fragment recenzji ks. dr. hab. prof. DAM Bernarda Kołodzieja TChr
Wartość pracy podnosi znacząco wplatanie w narrację dotyczącą spraw bezpośrednio związanych z nauczaniem religii kwestii odnoszących się do całokształtu niełatwej sytuacji spoteczno-politycznej, w jakiej znaleźli się polscy osadnicy na ziemiach zachodnich. Książka zawiera też wiele niezwykle ciekawych informacji dotyczących praktyki duszpasterskiej, nota bene niezwykle pragmatycznej, nastawionej na wpojenie uczniom przede wszystkim życia na co dzień według 10 przykazań kosztem odpytywania z długiej listy niuansów teologicznych.
Fragment recenzji dr. hab. Konrada Biateckiego