Book description:
W październiku 2002 r. Oddziałowe Biuro Edukacji Publicznej IPN w Gdańsku oraz Uniwersytet Gdański zorganizowały konferencję "Propaganda PRL”. Autorzy referatów przedstawili wieloaspektowość działań propagandy w powojennej Polsce i jej dzisiejszych reperkusji. Dokonali też analizy działań aparatu propagandowego komunistycznego państwa i jego roli w kreowaniu rzeczywistości. Podjęli także próbę odpowiedzi na pytanie, jak dalece w świadomości Polaków zakorzeniły się tworzone przez peerelowską propagandę stereotypy i mity.Contents:
Wstęp – Piotr SemkówŁukasz Kamiński – Struktury propagandy w PRL
Wiktor Pepliński – Cenzura jako instrument propagandy PRL
Marcin Zaremba – Propaganda sukcesu. Dekada Gierka
Jerzy Eisler – „Polskie miesiące” – działania propagandowe w okresie przesileń politycznych w PRL
Barbara Okoniewska – Oblicze propagandowe „Przeglądu Technicznego” w latach realizacji planu sześcioletniego (1950–1955)
Jacek Z. Sawicki – Wymazać pamięć powstania. Kilka uwag o stosunku propagandy PRL do powstania warszawskiego
Piotr Niwiński – Obraz antykomunistycznej konspiracji niepodległościowej w propagandzie PRL
Sławomir Cenckiewicz – Polonia amerykańska w propagandzie PRL (wybrane aspekty). Przyczynek do studiów nad polityką PRL wobec Polonii amerykańskiej
Grzegorz Berendt – Cele, treść i metody oddziaływania prasy żydowskiej w Polsce w latach 1949–1956